09:00 – 10.00 Status, utvikling og trender for LinkedIn/B2B marketing i Norge
En åpen presentasjon av status, utvikling og trender for LinkedIn i Norge
En av hovedutfordringene for B2B bedriftene som ønske å skape vekst på LinkedIn, er mangel på langsiktig planlegging og underinvesteringer i merkevare.
Dette støttes av forskning, blant annet av Ehrenberg- Bass Institute (2022) og Binet og Field, som er verdens fremste effektforskere.
I dette foredrag vil vi få mer innblikk i de viktigste elementene for å skape langsiktig vekst gjennom B2B markedsføring på LinkedIn.
Tina Rødahl er partner i Peer Group, som er ledende innenfor LinkedIn og B2B markedsføring. Rødahl har vært ansvarlig for LinkedIn Marketing Solutions i Skandinavia gjennom deres partnerskap med AdColony. Hun har også vært ambassadør for LinkedIns B2B-institute, som samarbeider med ledende eksperter innen akademia for å studere effekten av B2B-merkevarebygging på markedsføring, produkt, salg, bedriftskommunikasjon og talentutvikling. I tillegg til å holde foredrag jobber Rødahl tett med B2B bedrifter og bistår i utviklingen av strategier, innhold, gjennomføring av aktiviteter, samt optimalisering av planer og tiltak.
10.15 – 10.30 Velkommen til LinkedIn Manager
Strategi, personlig profil/bedriftsprofil & merkevarebygging
10:30 – 11.30 Del 1: Grunnleggende strategi på LinkedIn
Hvordan lage strategi for å jobbe bevisst på LinkedIn
11:30-13:00 Del 2: Optimalisering av din personlige synlighet og profil på LinkedIn
Bli en av de beste norske ledere og bedriftene på LinkedIn!
Tema som dekkes: hvordan du kan skape synlighet og engasjement.
- Vi ser på hvordan de beste norske bedriftene jobber for å ta en sterk posisjon på LinkedIn.
- Hvordan sette opp en god personlig LinkedIn profil og hvorfor
- Vi går gjennom den organiske delen av LinkedIn
- Anleggstyper og artikler
- Plan for innhold
- Hvordan sikre at ledere og bedriftens eksperter kommer tydelig frem på LinkedIn
- Hvorfor hjelpe og løfte opp ansatte med internt LinkedIn-kurs i bedriften
- Hvordan gjøre ansatte til verdifulle ambassadører
Q&A, oppsummering av læringspunkter.
Fagansvarlig:
Fredrik Fornes
Leder for synlighet og kommunikasjon i Hubify