Strategi, profil og merkevarebygging

Etter Modul 1 skal du vite hvordan en profesjonell personlig profil er og du skal kunne ha forutsetningen til å hjelpe andre i din bedrift / ledere med å sette opp profiler. Inkludert i modul 1 er 30 minutter personlig konsultasjon av din personlige profil på LinkedIn og kort gjennomgang av den Digitale tilstandsrapporten – LinkedIn.

Fredrik Fornes
Leder for synlighet og kommunikasjon, Hubify

Program

09:00 – 10.00 Status, utvikling og trender for LinkedIn/B2B marketing i Norge

En åpen presentasjon av status, utvikling og trender for LinkedIn i Norge

En av hovedutfordringene for B2B bedriftene som ønske å skape vekst på LinkedIn, er mangel på langsiktig planlegging og underinvesteringer i merkevare.
Dette støttes av forskning, blant annet av Ehrenberg- Bass Institute (2022) og Binet og Field, som er verdens fremste effektforskere.

I dette foredrag vil vi få mer innblikk i de viktigste elementene for å skape langsiktig vekst gjennom B2B markedsføring på LinkedIn.

Tina Rødahl er partner i Peer Group, som er ledende innenfor LinkedIn og B2B markedsføring. Rødahl har vært ansvarlig for LinkedIn Marketing Solutions i Skandinavia gjennom deres partnerskap med AdColony. Hun har også vært ambassadør for LinkedIns B2B-institute, som samarbeider med ledende eksperter innen akademia for å studere effekten av B2B-merkevarebygging på markedsføring, produkt, salg, bedriftskommunikasjon og talentutvikling. I tillegg til å holde foredrag jobber Rødahl tett med B2B bedrifter og bistår i utviklingen av strategier, innhold, gjennomføring av aktiviteter, samt optimalisering av planer og tiltak.

 

10.15 – 10.30 Velkommen til LinkedIn Manager

Strategi, personlig profil/bedriftsprofil & merkevarebygging

 

10:30 – 11.30 Del 1: Grunnleggende strategi på LinkedIn

Hvordan lage strategi for å jobbe bevisst på LinkedIn

 

11:30-13:00 Del 2: Optimalisering av din personlige synlighet og profil på LinkedIn

Bli en av de beste norske ledere og bedriftene på LinkedIn!

Tema som dekkes: hvordan du kan skape synlighet og engasjement.

  • Vi ser på hvordan de beste norske bedriftene jobber for å ta en sterk posisjon på LinkedIn.
  • Hvordan sette opp en god personlig LinkedIn profil og hvorfor
  • Vi går gjennom den organiske delen av LinkedIn
  • Anleggstyper og artikler
  • Plan for innhold
  • Hvordan sikre at ledere og bedriftens eksperter kommer tydelig frem på LinkedIn
  • Hvorfor hjelpe og løfte opp ansatte med internt LinkedIn-kurs i bedriften
  • Hvordan gjøre ansatte til verdifulle ambassadører

 

Q&A, oppsummering av læringspunkter.

Fagansvarlig:
Fredrik Fornes
Leder for synlighet og kommunikasjon i Hubify

Sertifiseringen går over 6 moduler og settes opp kun to ganger i året.
Inkludert i sertifiseringskurset: