LinkedIn Campaign Manager & LinkedIn annonsering

Etter Modul 3 skal du ha kjennskap til Campaign Mananger og hvordan man setter opp en god LinkedIn-annonse i Campaign Manager. Modulen skal dekke det du trenger for å komme raskt i gang med annonsering på LinkedIn

Oliver Dypedal
Oliver Dypedal
Teknisk rådgiver & partner i Peer Group AS

Program

09.00 – 09.45: Del 1: Intro til betalt annonsering og oversikt på mulighetsrom i Campaign Manager

Vi går gjennom Campaign Manager og den betalte delen av LinkedIn

  • Hvordan fungerer betalt annonsering på LinkedIn
  • Hvordan navigere og lage en struktur i din annonserkonto
  • Kobling til LinkedIn Business Manager

 

09:45 – 10:00 Pause

 

10.00 – 11.30: Del 2: Hvordan sette opp en kampanje

  • Kampanjeoppsett fra A-Å
  • Målgrupper
  • Annonseformater
  • Budsjett og budgivning
  • A/B testing
  • LinkedIn Insight Tag Pixel

 

11:30 – 11:40 Pause

 

11.40 – 12:30 Del 3: Måling av resultater

  • Hvordan måle resultater fra aktiviteter
  • Hvilke datapunkter å forholde seg til

 

12.30 – 12:45 Del 4: Q&A og oppsummering

  • Nyttige tips og linker å ta med seg i videre arbeid

 

Vi anbefaler, men det er ikke avgjørende for deltakelse, at deltakerne i forkant enten har:

  • Gjort seg kjent med eller satt opp Campaign manager i forkant av modulen, eller
  • Bestilt en egne individuelle oppsett / gjennomgang av Campaign Manager.

En bestilling av en individuelt oppsett / gjennomgang i forkant vil gi deg en bedre forberedelse med fokus på og tilpasning av individuelle behov. Har du spørsmål eller trenger mer informasjon, send en mail til linkedin@contentmarketing.no 

Sertifiseringen går over 6 moduler og settes opp kun to ganger i året.
Inkludert i sertifiseringskurset: